måndag 9 oktober 2017

Det går fortfarande att fiska i Sundsvall...

På söndagen bestämde vi oss för att köra en "sista" metetävling i Sundsvall.
Så vi ringde runt till de närmast sörjande och kom överens om att köra en femtimmars mellan 13-18.
Jag, Micke, Urban, Thomas och Burström möttes upp vid Lilla Selångersjön.
Vädret var väl inte det bästa. 7 grader varmt, 10-15 m/s från nordväst samt regnskurar gjorde att långkalsongerna väl kom till pass.
De första två timmarnas fiske var enligt min mening helt ok fastän inte något riktigt superfiske.
Men det nappade då och då och det rätt fin storlek på de mörtar och abborrar som jag fick.
Flera av grabbarna rörde sig ganska mycket utan att få riktig utdelningen förrän i slutet på tävlingen.
En som dock stannat kvar på sin plats ganska länge var Micke W och då förstod man nästan att han hade bra fiske.
Urban kom till mig med en timme kvar och började dra mört på mört. Det var inte de av allra största modell men ändå helt ok fisk mellan 30-60 gram.
Vid invägningen så visade det sig att Micke fiskat bäst av oss alla och hans 5,3 kg gav honom första platsen.
Tvåa kom Burström på 4,1 kg och trea jag med 3,7 kg.
Urban hann få ihop 2,2 kg på sista timmen och Thomas hittade aldrig på det här riktigt bra fisket och blev femma på knappa 9 hg.

Nu får vi se om vi ev kör en tävling nästa söndag för det är ju faktiskt jädrigt roligt fortfarande, även om man börjar rikta alltmer fokus åt den kommande pimpelsäsongen.
/Peter

Inga kommentarer: