söndag 29 oktober 2017

Det nappar fortfarande i Sundsvall!

Vi blev 5 st tappra som trotsade den isande nordanvinden som blåste hårt över Selångerssjön på söndagen.
4,5 timmars metetävling stod på agendan och vi var väl inte alltför optimistiska över det fiske som skulle följa.
Men det dröjde inte länge innan mitt flöte dök och en fin abborre krokades.
Thomas som stod bredvid mig fick ett par fina mörtar och en abborre innan jag kunde kroka min andra för dagen.
Sen dröjde det ett tag men sedan fick Thomas en till fin mört.
Jag tog fram bottenmetet och fick en 150 grams abborre på första utlägget.
Sen dröjde det.
Men det kom någon då och då och vi som inte hade förväntat oss någonting kände oss rätt så nöjda ändå över det fiske som bjöds.
Vid invägningen var det dock som vanligt. Micke Wiström hade fått många feta mörtar och även någon fin abborre vilket gjorde att han vann, för jag vet inte vilken gång i ordningen.

Resultat
1:a Micke Wiström 2650g
2:a Peter Forsberg 1710g
3:a Urban Edgren 930g
4:a Thomas Viström 800g
5:a Carl-Johan Burström 360g
/ Peter

Inga kommentarer: