måndag 16 oktober 2017

Metet fortsätter ett tag till...

I väntan på att isarna ska lägga sig så får man försöka lindra sin pimpellängtan med att meta så länge det bara går.
Så på söndagen tävlade vi igen och denna gång så var det både ok väder och ok fiske.
Jag fiskade på en för mig ny plats och det nappade ganska bra men det var betydligt mindre storlek på fisken jämfört med de jag fick förra söndagen.
Platsen var inte helt optimal att stå på då det var svårt att komma till med metspöt, så det fick det bli kastmete.
Bra att få träna på något som man inte använder så ofta.
Vid invägningen så visade vågen att jag nådde till drygt 3,3 kg vilket var helt ok, tyckte jag.
Men det räckte inte då Urban hade 3,7 kg och Micke hela 6,4 kg.
Burström kom nästan upp i mina 3,3 kg men vågen orkade bara till 3,1 kg.
Både Micke och Urban hade fått väldigt fin fisk. Mörtar mellan 1-6 hg och en och annan flia och abborre.
Då fiskesuget hos oss alla fortfarande är stort så bestämde vi att försöka köra ännu en tävling nästkommande helg.
Vi måste ju försöka bryta Mickes segerrad också, men det kan bli nog så svårt.
Vi får se om vi tävlar på lördag eller söndag.

Resultat
1:a Micke Wiström 6,4 kg
2:a Urban Edgren 3,7 kg
3:a Peter Forsberg 3,3 kg
4:a Carl-Johan Burström 3,1 kg

Inga kommentarer: