lördag 9 december 2017

Resultat och sammanfattning från Rännösjön.

Idag var det pimpeltävling på Rännösjön i Matfors.
Temperaturen kring 0-sträcket, molnigt men ingen vind, gjorde att det blev en härlig pimpeldag.
Isen var täckt av en dm snösörja och vatten och istjockleken varierade mellan 3-20 cm.
Rännösjön brukar vara svårfiskad men det brukar alltid komma upp någon eller några riktigt stora abborrar. Dagens största abborre vägde strax under kilot och det var dagens segrare, Anders Isaksson, som fick den.
Anders fick flera fina abborrar som bidrog till hans segrarvikt på 3500 gram.

Jag hade bestämt mig innan start att jag skulle fiska i startområdet och att jag bara skulle använda de fantastiskt fina pirkarna som den duktige och otroligt generöse, Magnus Setterberg från Södertälje tillverkat.
Den pirk jag fiskade på idag var en 50 mm:s guld/bronze och som den levererade.
Inte ett enda upphäng samt snabb och lockande.
Ca 140 abborrar med en vikt på 2970 gram gav mig andra platsen.
Men vilken otrolig känsla att jag hittat en pirk som fiskar så bra och som gör att jag inte behöver känna någon saknad av min gamla favorit, pipan.
Nästa helg väntar dubbeltävling.
På lördagen på Lindsjön och på söndag Vikarn om nu vädergudarna är med oss med tillräcklig kyla under den kommande veckan.

Resultat
1:a Anders Isaksson 3500g
2:a Peter Forsberg 2970g
3:a Carl-Johan Burström 1600g
4:a Jerry Bjuhr 1530g
5:a Roger Hofling 770g
6:a Bengt Pettersson 530g
7:a Urban Edgren 400g
8:a Kurt Olofsson ?g

Inga kommentarer: