lördag 3 februari 2018

Fjärde segern kom på Torpsjön!

På lördagen tävlade vi på Torpsjön, Fränsta.
Förutom att det var en öppen tävling så var det också finalen i Ljunganserien.
-10 grader, svag vind en snötäckt is med ca 25-30 cm snö var dagens förutsättningar.
Dock hade vi nog hoppats på ett bättre fiske men det är nog bara att gilla läget och inse att det är jäkligt mörkt under isen.
Jag hittade på mina första abborrar efter 7-8 bomhål men då fick jag kanske ihop ett kilo på en liten fläck. Min Z-pirk fiskade återigen precis så bra som den gjort hela den här säsongen.
Jag såg att flera av mina medtävlande hade många bomhål men jag fick fisk lite här och där.
Inga stora men fiskar mellan 30-70 gram gjorde att jag till slut kunde väga in dagens tyngsta påse, igen.
Dagens seger var min fjärde den här säsongen och den tredje i Ljunganserien och gjorde att jag avgick med totalsegern på maximala 300 poäng.
Karin Hofling tog också sin tredje seger i damklassen och även hon vann på maximala 300 poäng.
Förutom Plakett och varupris fick både jag och Karin pris för sammanlagt högsta vikt och det var Magnus Setterbergs handgjorda pirkar som han skänkt som pris.

Resultat
Damklass
1:a Karin Hofling 294g
2:a Maria Bergman 244g

Herrklass
1:a Peter Forsberg 4434g
2:a Micke Wiström 3464g
3:a Janne Johansson 2764g
4:a Urban Melander 1992g
5:a Carl-Johan Burström 1188g
6:a Roger Hofling 1140 g
7:a Håkan Jonsson 830g
8:a Greger Dahlgren 762g
9:a Jerry Bjuhr 602g
10:a Martin Winberg 576g

Slutresultat Ljunganserien hittar ni på Y-krokens blogg

Inga kommentarer: