söndag 25 februari 2018

Sundsjökulan inte så kul...

Årets Sundsjökula blev inte den höjdare som jag hade trott och hoppats på.
Minus 12 grader, snö som vräker ned under hela tävlingen, blåst samt ett före som kanske var det värsta jag upplevt på en is.
Kanske inte så konstigt att vikterna inte blev lika fina som de brukar bli på Sundsjökulan.
Men några hittade på riktigt bra fiske men för de allra flesta blev det hårdfiskat.
Jag började tillsammans med Peo Nilsson på ett ställe som brukar ge bra med fisk men denna gång drog vi en nitlott. Klart att båda två fick lite fisk men det var för få och för små. Jag tappade dock en riktigt stor fisk i mitt första hål men det var troligen en öring eller sik.
Så vi bestämde oss för att borra oss i riktning mot starten men det blev bara någon ströfisk här och där. Det tunga föret gjorde att man max kunde gå 20 meter i taget innan man var tvungen att vila och då passade man på att borra ett hål.
Vid invägningen så visade vågen 3380 g för mig och ett kilo mindre för Peo. Det räckte inte till någon framskjuten placering denna gång utan vi fick applådera dagens vinnare i Herrveteranklassen, Bengt Åström som med sina dryga 9,5 kg hade den tyngsta påsen bland alla.
Herrklassen vann Hans-Ove Hansson med 7,6 kg.
Damklassen vann Solveig Swee på 3,1 kg och Arvid Einarsson vann junior på drygt 6,1 kg.
Fullständiga resultat kommer på Sundsjöfiskarnas hemsida inom kort.

Denna vinters eländiga före gör att jag faktiskt för första gången i mitt pimplarliv börjar tvivla om en fortsättning på denna säsong. Men det brukar bara dröja några dagar så är fiskesuget tillbaka och det lär väl bli så även denna gång, hoppas jag.
Men nu räcker det med snö för denna vinter!!
/ Peter

Inga kommentarer: