söndag 11 mars 2018

Leif Ekman sopade banan..

...med oss alla då SFK Storfiskarnas pimpeltävling på Storsjön, Långviksmon, avgjordes på lördagen.
87 startande ställde upp och gav sig ut på den tunggådda isen.
Jag hade bestämt mig innan att börja mellan två öar inte alltför långt från starten.
Fisk i första hålet bådade gott men tyvärr var det bara en. Det fortsatte på det sättet de närmaste 3,5 timmarna. 1-2 abborrar fick jag i de hål som det nappade i och det var ingen storlek på dem heller. 20-30 grammare.
Men föret på isen gjorde att jag inte ville göra några längre förflyttningar så jag blev kvar.
Men när det var 30 min kvar bestämde jag mig för att förflytta mig ett antal hundra meter och genast när jag slagit mitt första hål så började jag få fisk. Uppskattningsvis hade jag 1,5 kg när det återstod 30 min men jag kunde väga in 4,6 kg vid tävlingens slut och med tanke på vart jag hade fiskat så var jag rätt nöjd med det.
Mot totalsegraren fanns det inget att göra för någon. Leif Ekmans 10,2 kg blev den i särklass högsta vikten denna dag. Janne Johansson kom tvåa med ca 6,5 kg.
Bäst i vår bil där jag, Micke Wiström, Urban Melander och Burström åkte blev Burström som hade 5,7 kg. Det räckte också till en 7:e plats. Jag slutade 11:a. Micke hade lite mindre än mig och kom strax efter i prislistan. Urban som tävlar i veteran hade 3,3 kg och slutade högt upp i den klassen.
Resultatlista finns på Resultat Storsjön, Långviksmon
/Peter

Inga kommentarer: