onsdag 4 april 2018

Svårfiskat på Tynderösundet!

Jag hade längtat till att få fiska på Tynderösundet igen efter det roliga fiske jag hade där förra säsongen.
Men redan innan så hade jag en känsla av att det skulle bli svårt denna kväll.
Jag sa till Micke på väg ut till tävlingen att då det väntar ett sånt här väderomslag som komma skall, så brukar det bli dåligt fiske.
Tyvärr så hade jag rätt.

I mitt första hål så fick jag dock en 5 hg:s abborre men den hade fastnat under hakan så det kändes lite oroväckande. Sedan borrade jag minst 10 hål i den 70 cm tjocka kärnisen innan nästa abborre behagade att nappa. Men bara en i det hålet. Efter ca 30 hål senare så hade jag 7 st abborrar och dessa vägde tillsammans 1052 gram. Rättelse, det var bara 6 abborrar som vägde 1052 gram då jag hade glömt en 50-grammare i skryllan.
Den vikten räckte till en 7:e placering i det 21 man starka startfältet.
Dagens segrare, John Lundholm, fiskade ihop hela 2,3 kg och tvåan Bo Lundh fick ihop 2,1 kg.
Dessa två var de enda som mäktade över 2 kilos-strecket.
Mer info och resultat hittar ni om ni klickar HÄR
/Peter

Inga kommentarer: