onsdag 27 juni 2018

Grymt fiske i Sundsvall!!

Sundsvallsserien i mete började på onsdagskvällen med tävling i Sundsvalls hamn och Selångersån.
Efter 2 timmars fiske utan ett napp så tänkte jag ge upp och fara och köpa en mjukglass istället. Men så kom Micke Wiström och peppade mig. Han hade inte heller fått någon fisk och vi bestämde att gå upp i ån och pröva kortspöna efter kanten för att om möjligt lyckas lura någon liten stackare för som det såg ut bland de övriga fiskarna med en timme kvar att fiska så skulle det inte bli några höga vikter ikväll. Men vad vi fick fel.
Den enda som vi inte hade sett dittills var Mickes bror Thomas som redan befann sig uppe i ån.
Vi gick på andra sidan ån och ropade till honom om han hade fått någon fisk. Han svarade att han hade nog 4-5 kg.
Då fick vi bråttom och tog oss över till andra sidan vi med och jag stannade ca 50 meter före Thomas och på mitt första utlägg så fick jag en 3 hg:s mört som följdes av 4-5 st till på kort tid.
Micke kom då och gick förbi mig en bit och genast började han också få fisk.
Vilket fiske vi fick uppleva. Den ena större än den andra och det var flera som inte gick att lyfta så toppen på min 5:a small av. Jag hade som vanligt lämnat håven hemma.
Mört, id, abborre och även brax (Thomas fick en kilos) nappade vansinnigt under sista 40 minutrarna och jag hade nog haft 5 kg till om jag fått upp alla jag tappade.
Vid invägningen så blev resultatet följande:
1:a Thomas Viström 12380g
2:a Micke Wiström 6570g
3:a Peter Forsberg 5340g
4:a Karl-Johan Burström 2880g
5:a Urban Edgren 1380g

Nästa onsdag tävlar vi i Petersvik.
/Peter

Inga kommentarer: