fredag 3 augusti 2018

Micke vann sista deltävlingen i Sundsvallsserien!

På torsdagskvällen så avgjordes den sista deltävlingen i Sundsvallsserien.
Kvällen till ära så bestämde vi att vi fick använda bilarna för att ta oss mellan de olika fiskeplatserna.
Dock så var allt fiske begränsat till havet runt Sundsvall.
Jag bestämde mig för att börja i Petersvik och det gjorde även Thomas. Micke for till Kubal, Urban och Burström började vid Sundsvallsbron.
Förhoppningarna var högt ställda då värmen och den sydliga vinden alltid brukar resultera i bra fiske.
Men efter en timmes fiske i Petersvik så hade jag noll fiskar. Jag såg att Thomas ganska tidigt håvat en 1,5 kilos brax så jag rörde mig mot hans håll.
När jag kom fram så fick jag en hektos abborre direkt men Thomas kontrade med en brax strax under kilot.
En till liten mört fick jag innan jag bestämde mig för att åka in till Sundsvalls hamn.
På vägen dit såg jag att både Burström och Urban hade försvunnit från ställena vid Sundsvallsbron och det tydde ju på att det var dåligt fiske även där. Nere i Sundsvallshamnen så fanns det inte tillstymmelse till någon fisk och jag började att känna mig uppgiven.
Jag vände åter mot Sundsvallsbron och ser att Thomas står och drillar en stor fisk som visade sig vara en brax. Dock så klev den av innan håvning.
Jag fick en liten mört men sedan inget mer. Nu var goda råd dyra. Jag bestämde mig för att återvända till Petersvik och hoppades att fisken gått in mot land nu då det var lite senare på kvällen.
Det hade dom.
Det nappade fina abborrar och en och annan mört. Plötsligt dök Burström upp och stälde sg bredvid mig och det började nappa direkt för honom med.
Efter en stund så kom även Urban Edgren och ställde sig på min högra sida och även om det var lite tid kvar på tävlingen så hade vi en kvart, tjugo minuter där vi sida vid sida stod och drog feta borrar i en strid ström.
Vid invägningen så visade det sig att att den som hade haft överlägset bäst fiske var Micke som med drygt 11 kg utklassade oss andra. Tvåa blev Thomas med 4,5 kg och hans andra plats räckte till för att säkra totalsegern i Sundsvallsserien 2018.

Tävling 2/8:

  1. Mikael Wiström   11580g
  2. Thomas Viström    4550g
  3. K-J Burström         3600g
  4. Peter Forsberg       3120g
  5. Urban Edgren        2280g
Sundsvallsserien slutställning:

  1. Thomas Viström     5p
  2. Mikael Wiström      6p
  3. Peter Forsberg       12p
  4. Urban Edgren        14p
  5. K-J Burström        15p
Även om det varit få deltagare denna sommar så kommer vi att köra Sundsvallsserien igen nästa år för det är ju så fantastiskt att få uppleva det stundtals så fina fisket i havet i Sundsvalsområdet. Hoppas bara att fler hakar på nästa år.
Vi kommer också att kör fler tävlingar i augusti och fram till isläggning så håll ögonen på våra bloggar så får ni information om vart dom läggs.





Inga kommentarer: