tisdag 28 augusti 2018

Sammanfattning och resultat från SM i tradmete 2018!

Årets SM i mete som avgjordes i Nyköping blev kanske ett av de bästa som varit då det gäller fisket.
På lördagen avgjordes det individuella SM:et och det var då jag och Anne skulle deltaga.
Min förhoppning var att jag skulle kunna toppa de 2 sista årens 8:e och 7:e placering men tyvärr så kunde jag inte det.
Vi i herrklassen fiskade långt ut på en pir och det såg ju ut på förhand som att det skulle vara ett väldigt jämt och rättvist fiske men som alltid så är det alltid platser som är bättre och sämre.
Min plats var helt ok och jag fick ju ganska bra med fisk även om det var långt mellan nappen ibland.
Däremot så var det några platser bort betydligt bättre fiske och det var böjda spön och håvningar i stort sett hela tävlingen.
Anne som fiskade i damklassen blev dock väldigt besviken då deras sträcka var den klart sämsta av alla. Tyvärr så hade hon inte ett napp på hela tävlingen så det blev en besvikelse. Men så är det ibland och det var många som hade riktigt låga vikter.
För övrigt så var det fina vikter i alla klasser.
Det blev inga framskjutna placeringar från Jämtland/Västernorrland i det individuella SM:et förutom Arvid Einarssons tredje plats i herrjuniorklassen.
Den gladaste medaljören tror jag var Timo Hakulinen som i sitt första individuella SM knep silvermedaljen i herrklassen.

På söndagen var det LagSM och då deltog varken jag eller Anne men vi fick en välbehövlig sovmorgon och sedan väntade vi med spänning på invägning.
Det var nog inte lika bra fiske på söndagen men många fina vikter blev det ändå.
Roligast var nog att Njurunda SFK med Karin Hofling, Yvonne Pettersson och Gerd Lund tog guldet i damveteranklassen.
Arvid och hans kompisar knep silvret och det var också glädjande.
För övriga resultat klicka Här och här och här
/Peter

Inga kommentarer: