måndag 25 mars 2019

Öbackanappet avgjordes på Långsjön!

Efter lördagens framgång så for jag tillsammans med Burström, Håkan Jonsson och Urban Melander mot Härnösand för att deltaga i Öbackanappet som i år avgjordes på Långsjön.
Dagen till ära så lyste solen från en blå himmel och trots en hård blåst kändes det ganska gemytligt därute. Det var nog en 6-8 plusgrader.
Det var länge sedan jag tävlade på den sjön, läs 80-talet, men minnet var att det var en hårdfiskad sjö.
Jag hade nog rätt. Även om det började bra med en 2 hg:s och en 150 grammare i första hålet så blev resten av tävlingstiden ett oändligt borrande och letande. Med magert resultat.
Jag kunde till slut väga in 1430 gram vilket jag var relativt nöjd med. Jag blev ju bäst i bilen iallafall vilket är en nog så prestigefylld tävling i tävlingen.
Bäst av alla var Janne Johansson som på något för mig oförklarligt sätt lyckades få ihop hela 3,3 kg.
Tvåan, Kurt-Lennart Zeilon fick ihop 2,5 kg och trean, Torbjörn Hällström 2,3 kg.
Bäst av damerna var Ida Hagström som slog min vikt med 5 gram.
Övriga resultat hittar ni HÄR!!!
/Peter

Inga kommentarer: