torsdag 11 april 2019

Håkan Jonsson blev klubbmästare i Mormyshka!!

På torsdagkvällen så genomfördes Y-krokens klubbmästerskap i mormyshka på Rännösjön i Matfors.
För min egen del så var det första gången jag var med på en mormyshkatävling.
Det beror väl på att jag inte anser mig ha det tålamod som krävs för att fiska på det sätt man gör vid mormyshkafiske. Jag tycker att det går lite för långsamt jämfört med vanligt pimpelfiske med pirk och färgkrok.
Men det gäller att bygga på sina kunskaper och därav mitt deltagande.
Faktiskt måste jag medge att det var betydligt roligare än vad jag hade trott på förhand.
Jag fick några fina abborrar och en brax och dessutom tappade jag en kilosabborre i hålkanten då 0,14 mm:s linan inte höll för trycket.
Isen var 70 cm tjock och det var riktig kärnis vilket är anmärkningsvärt så här långt in i april.

Den som numera kan titulera sig klubbmästare i mormyshka är Håkan Jonsson som hade dagens högsta vikt med 3158g.

Resultat
1:a Håkan Jonsson 3158g
2:a Peter Forsberg 2176g
3:a Karin Hofling 1758g
4:a Roger Hofling 1618g
5:a K-J Burström 1358g
6:a Tauno Sampala 894g
7:a Mikael Wiström 464g
8:a Urban Edgren 80g

/Peter

Inga kommentarer: