torsdag 2 maj 2019

1:a Majmetet i Söderhamn avgjort!!!

Jag, Burström och Urban Edgren åkte tillsammans ned till Söderhamn på onsdagsmorgonen för att fiska årets första metetävling.
Vi möttes av regn och blåst som lagom till start drog bort och de 70 entusiastiska metarna kunde lägga ut sina flöten.
Ganska omgående så var det någon som stod med ett böjt spö och drillade en brax och sedan såg jag med jämna mellanrum att en och annan ”bralle” kom upp.
Min första fisk var en lite, liten abborre på 3-5 gram men sedan var det döda havet.
Så jag bestämde mig för att byta plats och inom 5 minuter så fick jag min första brax av totalt 7 denna dag.
Fisken nappade väldigt försiktigt och det var knappt synligt på flötet.
Dock så var det ingen huggsexa utan man fick tålmodigt vänta på att nappen skulle komma.
Jag kunde iallafall väga in drygt 3,8 kg vilket räckte till en tredjeplats i herrklassen.
Dagens i särklass tyngsta påse vägde Göte Andersson in. Han fick ihop 7156g.
Urban blev näst bäst i bilen på 1800 gram och Burström trea i bilen på 1500 gram.
Resultat från tävlingen hittar ni Här!

Inga kommentarer: