söndag 19 maj 2019

Resultat från Selångersån!!

Vi var lite oroliga innan söndagens metetävling i Selångersån, då förra gången genererade i ett riktigt bottennapp.
9 st tappra var vi på startlinjen och ett väldigt behagligt väder och nästan ingen vind gav oss bra vädermässiga förutsättningar.
Jag valde denna gång att gå uppströms ån så att jag hamnade mittemot Big Boy restaurangen.
Där blev jag kvar hela tävlingen och även om jag inte hade nåt köttafiske så kom det det upp fina mörtar, löjor och en brax emellanåt.
Så vid invägningen så visade det sig att de flesta i huvudsak hade fått löja förutom Micke Wiström och Urban Melander som hade rätt så fina mörtar också.
Min vikt stannade på 7,8 kg och tvåan, Nisse Hansson fick ihop 4,2 kg.

Resultat
1:a Peter Forsberg 7870g
2:a Nisse Hansson 4230g
3:a Peo Nilsson 3540g
4:a Micke Wiström 3470g
5:a Lennart Jonsson 3410g
6:a Urban Melander 3020g
7:a Bengt Pettersson 1810g
8:a Barbro Östlund 1470g
9:a Thomas Viström 400g
/Peter

Inga kommentarer: