onsdag 31 juli 2019

Sundsvallsserien avgjordes med roligt fiske.

På onsdagskvällen tävlade vi i Petersvik och det blev ett roligt fiske för några av oss medans det inte blev lika bra för några, vilket var tråkigt.
Men vi vet ju hur det kan vara med fiske ibland. Man måste ha lite tur och samtidigt är det lite av tjusningen också att det är så.
Jag, Melander och Micke fick väl hyfsat med fisk första en och fyrtiofem även om det var glest mellan nappen så var det en hel del fina fiskar som kom upp. Urban fick en fin id över kilot och även Micke fick en id på över halvkilot. Jag fick en brax på 8-9 hg men sen var det mest mört som jag hade. Urban fick dock en fin avslutning med flera fina abborrar och även Håkan Jonsson hade en lyckad sista halvtimme.
Till slut så lyckades iallafall jag med att ta hem segern denna gång och jag kan även kalla mig för Sundsvallsmästare i mete 2019.

Resultat
1:a Peter Forsberg 5690g
2:a Urban Melander 5020g
3:a Micke Wiström 2020g
4:a Håkan Jonsson 1810g
5:a Thomas Viström 530g
6:a K-J Burström 300g

Slutställningen i Sundsvallsserien hittar ni Här


Inga kommentarer: