onsdag 28 augusti 2019

Micke vann i Sundsvalls hamn!!

På onsdagskvällen så tävlade vi i Sundsvalls hamn.
Det var en otroligt fin sensommarkväll med 27 grader varmt då tävlingen startade.
Jag började mitt fiske i hörnet på småbåtshamnen och fick en 6-7 abborrar av den mindre modellen.
Så jag bestämde mig för att gå mot ån och pröva utloppet.
Håkan och Micke gick åt andra hållet mot Posten till och Janne Lundgren valde att stanna kvar i hamnen.
Efter en knapp timme och helt fisktomt så vände jag åter mot småbåtshamnen.
Jag såg att Janne fick någon mört och abborre då och då men själv fick jag bara en liten mört och jag gick sedan 5-600 meter mot Postenhållet.
Där fick jag iallafall några bättre abborrar och någon mört men de riktigt stora fiskarna vakade utom räckhåll för mig så jag insåg att det nog inte skulle bli någon topplacering denna gång.
Men samtidigt så hade de fem 150 grams abborrarna som jag fick på fem utlägg räddat dagen då de kämpade som bara fina abborrar kan göra.
Micke och Håkan hade haft ett riktigt roligt mörtfiske där Micke var den som hade fiskat lite bättre.
Men Håkan hade några riktigt fina mörtar varav en på 6-7 hg.
Janne hade också haft en period då det nappade lite bättre så jag tror vi var rätt så nöjda allesammans efter tävlingens slut.
Resultat
1:a Micke W 4860g
2:a Håkan J 3650g
3:a Janne L 2120g
4:a Peter F 2090g

Inga kommentarer: