onsdag 4 september 2019

Burström dominerade i Sundsvall!!

Fiske är som vi alla vet svårt att bli klok på.
I söndags hade vi ett fantastiskt fiske i Sundsvalls hamn och med det i minnet så trodde vi att det skulle bli någorlunda bra fiske på onsdagskvällen när vi tävlade i hamnen igen.
Men så fel vi hade. Inte en fisk på de platser som gav fisk sist utan det var bara att börja leta.
Burström var den av oss som först gav sig av upp mot ån och det betalade sig.
I söndags fick vi inte en fisk i ån men nu var det annat.
Jag gick också till ån men på andra sidan mot där Karl-Johan var och där var det fisktomt.
Inte förrän jag kom längst ned i mynningen fick jag min första fisk för dagen och det var en hg:s abborre.
En hyfsad öring på 3-4 hg nappade också samt några fler abborrar och en mört vilket gjorde att jag kom över 9 hg iallafall.
Thomas gick ännu längre upp i ån och han fick några riktigt fina abborrar som gav honom andra platsen.

Resultat
1:a K-J Burström 4600g
2:a Thomas Viström 2220g
3:a Peter Forsberg 970g
4:a Micke Wiström 560g
5:a Urban Melander 150g

Inga kommentarer: