lördag 9 november 2019

Seger i premiären!!

På lördagen tävlade vi på is för allra första gången denna säsong.
Lätt snöfall, minus 2 grader och en lite bitsk vind var de förutsättningar som omgav oss.
Isen var blank och ca en decimeter tjock.
Fisket började dåligt för egen del men efter en halvtimme så hittade jag rätt färg på trekroken och då började jag att få fisk lite här och där. Inga många i hålen men fina abborrar mellan 1-2 hg.
Jag fiskade med en Z-pirk som vanligt.
Efter tre timmars fiske ryktades det om att Urban Edgren fått väldigt fina mörtar och jag trodde kanske att jag behövde lite mer i påsen för att vinna men vid invägningen så visade det sig att jag fått ihop knappt 6 kg vilket räckte till vinst denna gång.

Resultat
1:à Peter Forsberg 5900g
2:a Urban Edgren 5246g
3:a Håkan Jonsson 2596g
4:a K-J Burström 2370g
5:a Urban Melander 1438g


Inga kommentarer: