måndag 23 mars 2020

Resultat från lördagens tävling på Hosjön!!

Jag hade inte tänkt att fiska den gångna helgen men suget blev för stort så jag satte mig i bilen kl.07.00 på lördagsmorgonen för en tur på 15-16 mil enkel resa till Hosjön, Gällö.
Ganska mysigt att lyssna på Ring så spelar vi och samtidigt ladda för den kommande tävlingen.
Solen sken från en blå himmel och temperaturen låg några grader under noll.
Trots Coronatiderna var det säkert ett 40-tal startande och alla höll behörigt avstånd och inga handskakningar eller kramar syntes.
Vi gav oss ut på isen och jag hade bestämt mig för att gå längst upp till höger på sjön.
Där började också Lennart Jonsson, Janne Johansson,Örjan Hafstad och Tom Frank.
Jag gick allra längst in och det var bara en halvmeter vatten under isen där jag startade.
Men fisk fick jag på en gång. Pigga, arga abborrar men ganska små. Men jag hade så pass bra fiske där så jag blev kvar medans Lennart, Janne och Tom valde att flytta sig. Så kvar blev jag och Örjan.
Efter knappt tre timmars fiske så råkade jag dra in en trekrok i handen så då var det färdigfiskat.
På väg tillbaka till starten så träffade jag på Peo och fick låna hans tång. Efter lite velande och en del pikar från Peo lyckades jag till slut dra ut trekroken om än med en del blodförlust.
Vid invägningen så hade jag dagens näst tyngsta påse på 9,7 kg.
Dagens överlägsna segrar var Leif Frank som mäktade med 12,7 kg.
Kanske men bara kanske hade jag hotat honom om jag inte dragit in trekroken i handen.
Dagens vapen var en 45 mm:s Z-pirk med en orange krok. Men fiskad helt utan bete.



Inga kommentarer: