lördag 14 mars 2020

Resultat från Öbackanappet!!

Öbackanappet och tillika deltävling 4 i Västernorrlands DM-serie avgjordes på lördagen.
Långsjön, Härnösand var sjön som det avgjordes på.
Ett par minusgrader, blåst, sol och ca 60 deltagare som stegade ut på en snöbeklädd is.
Lägg sedan till ett väldigt svårt fiske så har ni en bra sammanfattning över förutsättningarna.
För egen del så blev det en lyckad tävling trots att vikten var blygsam. Tack vare min Z-pirk och en knallorange garnkrok så lyckades jag vinna Herrveteranklassen i DM-serien. Detta gjorde att jag nu är kvalificerad till nästa års SM då jag blev tvåa i DM-serien efter Janne Johansson.
Mina 1395g räckte också till en fjärde plats i Öbackanappets herrklass.
Vinnare av Öbackanappet blev Micke Rehnman som på 8 abborrar hade 2,3 kg.
Resultat från DM-serien läggs ut här imorgon.

Resultat från Öbackanappet

Inga kommentarer: