söndag 28 juni 2020

Vinst i båtpimpeltävlingen.😁😁

På lördagen så tävlade vi första gången mig veterligen i båtpimpel.
Vi hade valt Marmen som tävlingssjö och vi startade på campingen nedanför Tuna kyrka.
Antalet deltagande hade kunnat vara betydligt fler men de som deltog var väldigt motiverade och alla tyckte att tävlingsformen var rolig. Så vi hoppas på fler anmälningar nästa sommar.
Man tävlade i tvåmannalag men då min tänkta fiskekamrat, läs min pappa, har ryggskott så fick jag tävla ensam i den av Maria och Anders lånade aluminiumbåten.
Jag saknade någon att ljuga med men kanske kunde jag fokusera på att hitta fisk istället.
Kanonväder men lite för mycket blåst inramade de fem timmar som vi fiskade.
Två st som kommer att bli riktiga storfiskare och gå i mormor och morfars fotspår, är Bella och Oscar som kämpade hela tävlingen. Oscar väntade i 4,5 timmar innan han fick sin första och enda fisk.
Syrran Bella fick fyra fiskar och var också den som fick första fisken i båten.
Vid invägningen så visade det sig att Oscars fisk vägde hela 254 gram och det räckte till vinst före syrran Bella som trots 4 fiskar ”bara” kom upp i 185g.
I vuxenklassen så räckte mina 3,5 kg till vinst före Gösta och Karl-Johan som fiskade ihop 1,6 kg.


Inga kommentarer: