onsdag 3 juni 2020

Vinst när sista deltävlingen i Västernorrlands mäskseriemete avgjordes....

På onsdagskvällen så tävlade vi på Mjösjön som ligger ca en mil från Utansjö.
Det var deltävling 4 av 4 i Mäskmeteserien.
Det började inte nåt vidare för mig då jag hade för stora krokar för de små små mörtar som nappade.
Men efter en halvtimme hade jag riggat om och även insett att det var pinkies som gällde.
Burström och Anders Bergström fiskade bredvid mig och båda fiskade riktigt bra men jag hade turen att få lite bättre storlek på mörtarna sista halvtimmen.
Så vid invägningen vägde min påse tyngst, 2,9 kg vilket räckte till seger i dagens tävling och till en total andra plats i serien.
Anders Bergström slutade trea med 1,5 kg och Karl-Johan fyra på 1,4 kg.
Det var bara totalsegraren i serien, Fredrik Samuelsson som med sina 2,1 kg klämde sig in på andra platsen.
I damklassen vann Harriet Englund med 1,4 kg sin fjärde raka i serien och segrade självklart i totalen.

Resultat Mjösjön 3/6



Sammanställning av serien kommer inom kort

Inga kommentarer: