onsdag 2 september 2020

Svårt i Sundsvall!

 Metetävlingen i Sundsvall på onsdagskvällen blev svårfiskad. Men det började lovande då jag fick en mört och en abborre ganska omgående. Även Micke och Thomas fick några tidigt. Bengt började med 2 st 150 grams abborrar.

Men sedan blev det långt mellan nappen.

Då vi hade bestämt innan tävlingen att vi fick förflytta oss med bilen om vi ville så åkte jag upp till sporthallen men inte ett napp. Så då for jag ut i havet igen (bakom postterminalen) och där fick jag ett tiotal fiskar varav en hyfsad mört.

Jag avslutade sedan vid småbåtshamnen och hann med att få några hyfsade abborrar där.

Vid invägningen visade vågen på 1725 gram vilket också blev kvällens högsta vikt.

Bengt Pettersson hade på 8 fiskar fiskat ihop 1115 gram och slutade tvåa.

Thomas knäckte kilosstrecket med 5 gram och han blev trea.

Micke och Urban hade båda dryga halvkilot men Micke hade 50 gram mer.

Roger Hofling avbröt lite tidigare och vägde inte in.

Nästa tävling i Sundsvall blir på söndag. Vi återkommer med tid och plats.

/Peter

Inga kommentarer: