lördag 17 oktober 2020

Det fortsätter att nappa i Sundsvall!

 Metetävlingen på lördagen i Lilla Selångerssjön lockade denna gång 8 st deltagare.

Jag började med en 8 hg:s abborre och några mindre mörtar den första timmen. Thomas Viström, stod bredvid mig och fick flera fina abborrar som gjorde att han nog hade 3 kg första timmen. Så jag insåg att jag måste flytta på mig om jag skulle ha nån chans.

Jag kom bort till Urban Melander som också hade 2,5-3,0 kg i sin låda och insåg att jag måste hitta fisk snart.

Efter en timme utan nånting så började det plötsligt att nappa. Mört i blandade storlekar som var ganska huggvilliga gjorde att vikten ökade sakta men säkert.

Vid invägningen så visade det sig att då jag började få fisk så slutade det att nappa för Thomas och Melander så jag fick vinna denna gång. Roligt för det var ett tag sedan.

Resultat 

1:a Peter Forsberg 4205g

2:a Urban Melander 3905g

3:a Micke Wiström 3750g

4:a Thomas Viström 3645g

5:a K-J Burström 1790g

6:a Bengt Pettersson 1745g

7:a Urban Edgren 1555g

8:a Bo Ljung 130g

Inga kommentarer: