onsdag 6 januari 2021

Vinst på Trettondagen!!



 Minus 17 grader och lite blåst på det var förutsättningarna när vi startade Trettondagens pimpeltävling på Rännösjön i Matfors.

Jag hade bestämt mig innan att gå så långt jag hann på utgångstiden. Redan i fjärde hålet så fick jag min första 3 hg:s abborre som följdes av flera allteftersom jag borrade. Även 5 mindre gäddor fick komma upp en sväng i kylan innan de sattes tillbaks då de inte räknades.

Jag kände ett par större fiskar och plötsligt sög en i och drog spöet ur handen min och försvann ned i Rännösjöns djup. För jäkligt, men kanske berodde det på att jag frös lite då jag lämnade handskarna i bilen.

På med en ny Z-pirk och i nästa hål fick jag en 9 hg:s abborre.

Sammanlagt fick jag ihop 7,3 kg vilket räckte till vinst denna gång.

Resultat 

Damklass

1:a Maria Bergman 3634g

2:a Karin Hofling 1114g

3:a Lena Svedmark 502g

4:a Marie Magnusson 338g

5:a Gunilla Wallin ?g

Herrklass 

1:a Peter Forsberg 7368g

2:a Roger Hofling 3816g

3:a K-J Burström 2090g

4:a Jörgen Axenmo 1826g

5:a Anders Bergström 1002g

6:a Anders Dyplin 940g

7:a Bengt Pettersson 824g

8:a Peo Nilsson 768g

9:a Bo Ljung 396g

10:a Lennart Lundh

        Roger Jonsson 

        Urban Melander 

        Greger Dahlgren 

        Ulf Hellman



Inga kommentarer: