måndag 15 november 2021

Pimpelpremiär ett balsam för själen.

 Idag gjorde jag äntligen pimpelpremiär för säsongen 21-22.

Isen var bättre än vad jag trodde. Ca 5-7 cm och abborrarna var huggvilliga och av fin sort.

Tänk vad en dryg timmes pimpelfiske kan göra.

Det har varit en lång mörk höst och jag har väl inte mått så där superbra alla dagar. Men så får man beträda en nylagd is. Borra första hålet och få den första abborren för säsongen. Då händer nåt inom mig som är svårt att förklara. Lite som då man spelade hockey när man var yngre och fick beträda isen efter några månaders uppehåll.

Den här känslan har jag alltid fått och är kanske den största anledningen till att jag hållit så hårt i mitt pimpelfiske. Jag tänkte så här när jag var på väg hem efter dagens fiske;- fasen, jag skulle inte bytt bort den här dagen mot att vinna en miljon på lotto. Då förstår ni kanske vad jag menar.

Om nu vädergudarna är med oss under den kommande veckan så blir det tävlingspremiär på lördag.

Mer info kommer under onsdagen.

/Peter




Inga kommentarer: