söndag 13 mars 2022

Resultat från Y-krokens Klubbmästerskap i pimpel!!




 På söndagen avgjordes Y-krokens KM i pimpel på en för oss alla ofiskad sjö vid namn Villsjön.

Strålande sol och ännu en härlig vinterdag gjorde oss väldigt optimistiska innan start.

Men som så många gånger förr denna vinter så blev jag ganska omgående varse att detta skulle bli en svårfiskad historia.

Borrade säkert ett tjugotal hål innan jag fick en 20 grammare. Sedan tio hål till och en till myra.

Så efter en timmes fiske hade jag två små abborrar och dessutom hade jag borrat mig mer än två kilometer tillbaka mot starten.

Där satt Anders Bergström och han berättade att det hade nappat ganska bra för honom. -jag har väl minst 2 kilo i skryllan, sa han.

Sedan följde några av de tyngsta timmar jag upplevt som tävlingsfiskare. Jag fick bara någon ströfisk här och där medans Anders drog fisk överallt.

Varje gång jag tittade på honom så fick han fisk.

Nu var det fler än jag som hade haft dåligt fiske och vid invägningen så visade det sig att Anders 5,1 kilo räckte till en överlägsen seger och han kan numera titulera sig Klubbmästare i pimpel.

Resultat insatstävling 

Damklass

1:a Karin Hofling 1290g

2:a Anne Persson 920g

Herrklass

1:a Anders Bergström 5098g

2:a J-J Burström 1292g

3:a Peter Forsberg 1074g

4:a Roger Hofling 768g

5:a Johan Dammström 752g

6:a Roger Jonsson 460g


Resultat KM

1:a Anders Bergström 5098g

2:a K-J Burström 1292g

3:a Karin Hofling 1290g

4:a Peter Forsberg 1074g

5:a Anne Persson 920g

6:a Roger Hofling 768g

7:a Johan Dammström 752g

8:a Roger Jonsson 460g










Inga kommentarer: