lördag 10 december 2022

Vinst på första pimpeltävlingen!!

 Säsongens första pimpeltävling avgjordes på Lilla Selångerssjön i ett kallt och snöigt Sundsvall.

Om det var det 2 decimeter tjocka snötäcket som gjorde att fisket var lite trögare än vad det brukar vara det får vara osagt.

Det var iallafall svårt att få fler än en fisk per hål men då det var fin storlek på abborrarna så växte det i påsen ändå.

Sista timmen så avtog snöandet och jag fick till och med 4 abborrar i ett hål då.

På vägen in till invägningen så ryktades det om att både Anders Bergström och Håkan Jonsson fått abborrar på 6-7 hg och Håkan hade även fått 3 braxar. Så jag trodde nog inte att mina knappa 3 kg skulle räcka långt denna dag. Men si, det gjorde det. Jag lyckades vinna säsongens första tävling och förutom pengar vann jag en skinka på 3,5 kg, rökt lax, pepparkakor och glögg.


Resultat Adventspimoeln

1:a Peter Forsberg 2976g

2:a Håkan Jonsson 2818g

3:a Anders Bergström 2426g

4:a Karin Hofling 2050g

5:a K-J Burström 1386g

6:a Robin Jonsson 1330g

7:a Urban Edgren 804g

8:a Roger Hofling 746g

9:a Urban Melander ?g






Inga kommentarer: