onsdag 19 april 2023

Micke Wiström klubbmästare i Mormyshka!

 På onsdagskvällen så genomförde Y-kroken sitt KM i Mormyshka på Marmen.

En is som sjöng på sista versen och nästan 20 grader varmt när vi började fiska.

Dock så hände något som inte får hända. I mitt första hål så lossnade borren från skruvdragaren och for ner i djupet. Min skyddsskiva hade gått sönder och jag trodde väl inte riktigt att man kunde ha sån otur. Men men man lärde sig väl nåt av den fadäsen, hoppas jag.

Fisket var väl ganska okey och även om det var första gången vi fiskade Mormyshka både jag och Anne så fick vi iallafall fisk och det var inte så tråkigt som jag trodde det skulle vara.

Klubbmästare blev väl inte helt otippat, Micke Wiström som segrade på 4,8 kg. Han är ju även distriktsmästare i grenen så nu innehar han två tunga titlar.

Resultat 

1:a Micke Wiström 4800g

2:a Robin Jonsson 4312g

3:a Urban Edgren 2288g

4:a Roger Hofling 2058g

5:a Peter Forsberg 1876g

6:a Anne Persson 1724g

7:a K-J Burström 1536g

8:a Håkan Jonsson 1512g

9:a Karin Hofling 810g



Inga kommentarer: