söndag 22 oktober 2023

Äntligen en vinst🙏🙏

 PĂ„ söndagen genomförde vi nog en de sista metetĂ€vlingarna för denna sĂ€song.

Som oftast den hÀr tiden pÄ Äret sÄ fiskar vi i Lilla SelÄngerssjön. SÄ Àven denna söndag.

2 plusgrader, vindstilla och spegelblankt var förutsÀttningarna.

Efter en timme drygt sÄ hade jag inte haft ett napp, inte heller Urban Edgren som fiskade pÄ andra sidan sjön.

NÀr det hade gÄtt ca en och tjugo av tÀvlingen sÄ tÀnkte jag packa ihop och Äka hem. Det har ju gÄtt sÄ dÄligt pÄ tÀvlingarna den hÀr sÀsongen sÄ sjÀlvförtroendet var ju nere i botten. Men sÄ ringde telefonen och det var Philip som ringde frÄn Kiruna dÀr dom precis hade spelat klart innebandymatchen och bÀrgat segern.

Plötsligt sjunker flötet; -jag ringer upp, jag har napp, hann jag sÀga innan spöet böjde sig i en enorm bÄge och en mört pÄ 6-7 hg visade sig i ytan.

Sedan började det att nappa. Inte hela tiden men nÄn dÄ och dÄ. Det var mÄnga fina mörtar men Àven en 7-8 abborrar och en id som var huggvillig.

Vid invÀgningen sÄ visade det sig till min stora glÀdje att min vikt rÀckte till vinst denna gÄng. SÄ nu stÀrktes sjÀlvförtroendet en smula.

Resultat

1:a Peter Forsberg 4855g

2:a Urban Melander 1415g

3:a Thomas Viström 1385g

4:a Micke Wiström 1215g

5:a Urban Edgren 1 napp 0g





Inga kommentarer: