söndag 17 december 2023

Burström vann på övre Rännösjön!

 Söndagens pimpeltävling på Övre Rännösjön blev en svårfiskad historia.

Vädermässigt var det fina förhållanden. Ett par plusgrader och nästan ingen vind men lite tunggått på isen då det hade blivit skare och under den 20-30 cm snö.

Jag började dock med en abborre på nedsläpp i första hålet och direkt efter tappar jag en kilosabborre i hållanden. Tre, fyra bomhål men sedan får jag två st två hektos abborrar varefter jag bränner ytterligare en kilos.

Sedan borrade jag 40 hål utan en stöt. Kommer tillbaka dit jag började och då kommer Burström dit. Han har inte haft ett napp. Jag berättade om mina två stora som jag tappat och han borrar ett hål i närheten och pang så får han en två hektos som följs direkt av en på 750 gram.

Jag får även några fiskar till och vid invägningen så visar vågen på 1152 gram men det räcker bara till en andra plats idag efter Burström som fick ihop 1336g.

Resultat 

1:a K-J Burström 1336g

2:a Peter Forsberg 1152g

3:a Maria Bergman 342g

4:a Roger Jonsson 274g

5:a Anders Bergman 238g






Inga kommentarer: