måndag 22 december 2008

Grymt bra fiske på Marmen

Ännu ett kanonfiske fick upplevas på Marmen nu i söndags den 21/12.
5 minusgrader och sol samt lite snö på isen gjorde förutsättningarna närmast idealiska.
Första hålet, 10 min, 1,5 kg bytte helt fiskeplats gjorde ett nytt hål som erbjöd en aningen större fisk, fast lika bra fart, 10 min 1,5 kg. Bytte plats igen till ett grundare fiske (1,5m) och fisken blev riktigt fin, 15 min 2,5 kg.
Receptet för dagen var en Lidbergare med röd forsbergkrok som gjorde att efter 1 timmes fiske vägde påsen 5 kg.
Jag blir bara mer och mer imponerad över Marmen som måste vara en av Sveriges absolut mest lättfiskade sjöar. Medelvikten höjs år från år och ligger nu i alla fall på 70-80g vilket är dubbla medelvikten om man tittar 5 år tillbaka i tiden.
Snart julledigt och då blir det Rännösjön och jakten på de riktigt stora abborrarna. Ifjol fick jag 31 st där som vägde mellan 1400g -1980g. I år har dom säkert växt på sig något eller några hekto.
Vi hörs/Peter

1 kommentar:

Wiström sa...

Jättekul med en till storfiskare som bloggar. Ser fram emot många bra tips & fiskehistorier.