måndag 15 december 2008

En tur på Marmen....

Fick 3 timmars dispens från hemmet på söndagen och drog till favoritvattnet Marmen i Matfors.
Det var 20 cm snö på isen som var ca 10cm tjock. Jag trodde det skulle bli lite trögt då det fallit så mycket snö de sista dagarna och temperaturen var kring -10. Men ack vad jag bedrog mig.
redan i första hålet på 1,5 meters djup fick jag ett "gohål". Räknade till 42 abborrar med en snittvikt på 50gram innan jag ville byta. Sedan 1 bomhål, kom lite för långt ut på kanten, men hittade återigen dom i samma linje 30 meter från första hålet. Här var fisken lite större och det drejade på bra. Ytterligare 1 hål och sammanlagd fisketid på 50 minuter så var Emmaskryllan färdig att tömmas. Jag vägde påsen till 9,5 kg.
Bytte fiskeplats till Badviken. Slog 3 hål utan känning innan jag hittade på dom. Grymt med fisk i 4 hål och troligtvis det bästa förstafiske jag haft på Marmen någonsin.
Uppskattar att jag hade 16 kg på 2,5 timmars fiske.
Det som spelade en stor roll till det grymma fisket var nog fullmånen som alltid har en enormt positiv inverkan på Marmen.
Jag ser fram mot nästa helg då jag ska prova Luckstasidan./Peter

Inga kommentarer: