tisdag 9 december 2008

Idag startar jag min blogg

Hej. Jag heter Peter Forsberg och jag har tävlingsfiskat i ca 30 år.
Jag anser mig nog vara bland de 20-30 främsta i landet om man räknar till antalet vunna pimpeltävlingar genom åren. Kanske hamnar jag bland topp 10. Jag tror mig kunna säga att jag vunnit ca 300 tävlingar där de flesta har varit i relativ tuff konkurrens.
Mina fördelar som tävlingspimplare tror jag ligger i att jag fiskar snabbt, är bra på att läsa vattnen samt mina egentillverkade krokar som rönt stora framgångar då inte bara för mig.
Det viktigaste för att bli en frmgångsrik pimpelfiskare tror jag dock ligger i det genuina intresset som ligger i botten och som framkallar en sorts abstinens om det dröjer för länge mellan fisketillfällena. Man måste älska detta och framförallt tro på sig själv och de grejor som man använder. Man får inte vara rädd för att prova nya saker, både vad det gäller strategier i hur man lägger upp en tävling samt då det gäller ens utrustning.
Jag kommer i denna fiskeblogg att försöka återge förberedelsearbetet inför varje tävling i vinter samt genomförandet och utvärderingen av desamma.
Ni som väljer att följa min blogg kommer att få många nyttiga tips och idéer som garanterat kommer att göra er till bättre och framgångsrikare pimpelfiskare.
Bloggen kommer att uppdaters minst 1 gång i veckan och innehålla både bilder, filmer och text.
Jag hoppas att många också kommer med synpunkter och frågor, även tips på vad jag kunnat gjort annorlunda så att även jag fortsätter att utvecklas som tävlingspimplare.
Vi möts snart igen/Peter

1 kommentar:

Anonym sa...

Kul å se Peter att de e fler som vågar sej på å skriva fiske blogg. Hoppas vi kommer få se många trevliga inlägg å en å annan film å kanske, vore inte alls dumt.
Lycka till å hoppas de går bra me fiske lr skit fiske kanske de e man säger HaHa :)
MVH Johan Magnusson

God Jul & Gott Nytt År