tisdag 13 januari 2009

Första abborren över kilot


Äntligen. Säsongens första abborre över kilot är fångad. Fick en halvtimme över hemligvattnet och lyckades lura en fina abborre på 1250 gram. Vapnet för dagen var en Matsepirk s/s med Catherinekroken stl.12. Fisken tog på ca 4 meters djup och var inte alldelses ensam då jag fick ihop starx över 3 kg på en halvtimme. Medelvikten på de övriga låg väl på ca 80 gram men det var bra fart på dom. Kände ytterligare en stor men den var bara med en meter och kändes som en kilosfisk det med.

Hemligvattnet kommer jag att avslöja för er som följer min blogg när jag dragit nästa kilos. Det lovar jag er.

Lägger ut en bild och hoppas att ni kan känna "gunget" om ni sluter ögonen och fantiserar lite.

Dom finns där men det gäller bara att komma på dom.

/Peter

1 kommentar:

Frankan sa...

Grattis! Ser framemot besöket där om det nu blir någon lucka i tävlingskalendern!