fredag 23 januari 2009

Tävling på Söndag




På söndag är det 2:a deltävlingen i Matfors SFK:s KM-pimpelserie. Öster Rännöbodsjön står som tävlingssjö. En av de svåraste men samtidigast en av de absolut roligaste sjöarna som jag känner till. Det var denna sjö som ifjol gav mig så enorma fiskeupplevelser med sina 31 abborrar som alla vägde över 1400 gram per styck.


I år har jag dock bara fått en över kilot där. Den vägde som bekant 1250 gram.


Fisket tror jag kommer att vara ganska trögt och det gäller att hela tiden röra sig och leta över stora områden. Hittar man rätt så kan det bli en intressant erfarenhet att bära in 25-30 kg. Dock tror jag chansen är ganska lite då det ska bli ett riktigt skitväder med en hel del snö. Så vinnarvikten relistiskt kanske ligger på runt 2- 2,5 kg. Vi får se.


Jag lägger nu ut bilder på några av mina favoritkrokar så ni får ett hum av vad som skulle kunna vara gångbart på åtminstone en stor del av sjöarna i dessa trakter.


/Peter

Inga kommentarer: