måndag 16 februari 2009

Sundsjöfiskarnas KM

Ja, efter några sjukdagar så var man fruktansvärt fisksugen och på söndagen var det dags för Sundsjöfiskarnas klubbmästerskap som skulle gå av stapeln på Revsundssjön med start vid Stavre, mitt emot Ammerön.
Minus 20 vid starten gjorde att jag bestämde mig för att ta en riktig promenad för att vara varm när startskottet skulle smälla av.
Lite konstigt tyckte jag att det var, att förutom mig så var det bara 3-4 st som gick åt det hållet.
Svaret fick jag efter tävlingens slut. Jag hade kämpat som ett djur, först med att gå ca 5 km i 40 cm snö, sedan borra minst 100 hål för att som mest få fisk i vart tionde hål och då fick jag 1-3 fiskar per hål. Sedan promenaden hem på 45 min fullbordade dagens fysiska aktivitet.
Jag var sist in i mål och när jag sedan fick höra vilka vikter dom flesta andra hade så förstod jag att den fysiska aktiviteten var det jag fick ta med mig hem denna dag.
Bosse Nänzén hade tyngsta påsen på 27,7 kg sedan föll det lite men det var många som hade över 15 kg.
En sak till tog jag med mig hem förutom min påse med 5,5 kg abborre, erfarenheten av att alltid titta efter vart hemmafiskarna tar vägen på sjön. Det kan vara hela skillnaden mellan succé och fiasko.
På vägen hem pratade jag med fiskekompisen Sture som varit på Marmen och tävlat för Matfors SFK mot Sundsvall SFk i den årliga utmaningen. Bra fiske även där. Jonas Svedin hade tyngsta påse med 15,6 kg tätt före Sundvalls SFK:s Micke Wiström på 15,4 kg. Totalt hade Matfors 5 deltagare 30 kg och förlorade mot Sundsvalls 5 främsta som hade 38 kg. Synd att man inte var med där istället.
Pratade även Med Leffe Frank som efter lördagens seger i Ljusdalsklubbens KM följde upp med två 3:e platser på Jämtlandskrokens serietävling. Ellenor Johansson vann den ena tävlingen och slutade 4:a på den andra.

Nästa helg nya tag./Peter

2 kommentarer:

Frankan sa...

Bra fiskat av dig tots att du fick fel tips av mig.
Har du laddat för cupen eller blir du hemma?

Henric sa...

Hej! Vilken fin blogg du har, mycket intressant läsning, du kan ladda ner spelet jag pratade om (Propilkki 2) på min blogg...
http://fiska.blogg.se