måndag 6 april 2009

Hedsjöpimpeln

Lockade 440 startande och bland dessa fanns jag, Catherine och Sture Norman med.
Vi bestämde oss för att fara dit för att få träffa alla trevliga människor, få tänka på något annat samt för att förhoppningsvis fiska ihop något bra pris.
På morgonen så kom Sture till oss då vi hade bestämt att åka ilag till Hedsjön. Sture var sin vana trogen ute i god tid och han hade med sig en fin blomkorg i påsktema som Catherine fick av honom och hans fru Margit.

Vi hade bestämt oss för att stanna i startområdet och de eventuella tveksamheter som fanns till detta beslut försvann efter att jag varit ut på isen och provborrat. Det var bara i starten som isen var bra sedan var det uppståvatten resten av sjön.

Fisket började relativt bra både för mig och Catherine men det var bara en kort stúnd från början. Sen var det egentligen bara att konstatera att valet av fiskeplats denna gång kanske inte var det bästa. Men vi gnodde på och efter tävlingens slut så vägde Catherine in knappt ett halvkilo och jag hade drygt ett kilo. Sture tyckte det var en skitsjö och drog upp endast 3 abborrar som tillsammans vägde 88 gram.

Arrangöransvariga, Gösta och Conny hade liksom alla tidigare år gjort ett fantastiskt arbete med att under 1 års tid fått ihop ett prisbord som inte kan ha sin motsvarighet i hela världen.
Dessa två starka ideella krafter blir båda två 77 år i år och tycker väl snart att detta arbete kanske är lite väl krävande. Vi får väl se om de orkar ytterligare ett år. Ni är otroliga, grabbar.
En kastrull från Skeppshult blev mitt val från prisbordet medan min kära hustru valde en ryggsäck med lite olika saker i. Sture ville ha en hink med talgbollar men vi var tvungna att fara innan det var hans tur att välja från prisbordet.

Innan vi for hem så fick jag höra att Jämtkrokens lag på SM i Norsjö troligen fiskat till sig en hedersvärd tredje plats på söndagens lagtävling.
I det laget fiskade bl a Leif Frank och Johan Damström.
Idag på morgonen fick jag det bekräftat av Leif så STORT GRATTIS till er.

Denna vecka kommer att bli tuff då Catherine påbörjar sin andra cellgiftsbehandling idag och det kommer attbli 5 mycket, mycket svåra dygn. Vi får se hur det går och om hon kommer att ha ork nog för att vi ska kunna fara till Gällö på lördag. Men Catherine är den tuffaste person jag känner så...

Vi hörs vidare i veckan/Peter

Inga kommentarer: