lördag 4 april 2009

Information från PimpelSM individuella

Efter att pratat med bröderna Tom och Leif Frank så har jag fått följande information från första dagens tävling på pimpelSM.
Som jag fattat det så var fisket relativt dåligt. Tom hade 2300 gram och det var en bra vikt. Leif hade ca 1,5 kg.
Den som jag hört haft bäst vikt från dessa breddgrader är fiskekompisen Johan Dammström som med drygt 4 kg fiskade hem en mycket hedervärd 11:e plats. Mycket bra fiskat.
Samuelsson hade också en bra påse med dyga 3 kg men jag vet ingen placering. Olle, Bergman och Berga hade om jag hört rätt påsar på dryga 2 kg.
Framgångsreceptet har iallafall varit mycket små pirkar och 16 eller 18:s krok. att man sedan haft bäst fiske på mycket grunt vatten kan vara ett tips till söndagens tävling. Alltså fiske på mellan 50 cam och 2 meter.
Jag och frugan samt fiskekamrat Sture Norman far imorgon till Hedsjöpimpeln för att fiska hem något av deras fina priser. Jag har haft turen att få vinna denna tävling 2 ggr tidigare. Det ser jag som en av mina största framgångar då det minst är 500 deltagare på den tävlingen.
Vi får se hur det går imorgon. Skitfiske på oss!
/Peter

Inga kommentarer: