måndag 30 mars 2009

Morgonstund har guld i mund...


Nu närmar vi oss den för mig iallafall, bästa tiden på året. Solen börjar att värma på dagarna, det blir ljusare både på morgon och kväll samt att fisket bara blir bättre och bättre.

Varje morgon så är det numera lätt att komma upp ur sängen redan vid halvsex-tiden då man vet att det väntar en timmes otrolig naturupplevelse. Detta tycker inte bara jag utan våra tre Goldenhundar flyger upp och går direkt till köket för att äta sitt morgonmål. Dom vet inte hur fort dom ska äta upp då dom vet att efter maten så sticker vi till Marmen. Jag tar med mig skrylla och isborr och när jag sätter på mig Nokiastövlarna så bara ylar dom av förväntan.

Denna stund är för både dom och mig någonting alldeles extra.

Jag får fiska litegrann, dom får motion och springa helt fritt på isen. Tala om vinna-vinna situation.

Den gångna helgen blev det dock inget fiske då sonen åkt på körtelfeber och Catherine som ni vet måste vara väldigt försiktig nu mellan hennes cellgiftsbehandlingar. Men jag tänker som så, att motivation slår alltid klass och ju mindre jag kan pimpla desto större blir min motivation till nästa tävling.

Jag har ännu inte bestämt vad jag ska göra till helgen. Jag har fått ett erbjudande av Tom Frank att åka med honom mitt i natten mot lördag för att deltaga i individuella pimpelsm:et.

Meningen är då att vi ska åke hem igen på lördageftermiddag för att på söndagen kunna deltaga i Hedsjöpimpeln. Men som sagt var. Jag har inte bestämt mig ännu. Får se hur familjen mår på fredag och sen bestämma mig.

Jag såg att Ola Sundström vann Älgeredspimpeln. Stort Grattis till det. Det är ju an gammal anrik tävling som har över 30 år på nacken, så det är en stor bedrift.

Jag återkommer under veckan. Ha de.

/Peter

1 kommentar:

Wiström sa...

Hej Peter! Du vet inte av någon tävling på lördag?