tisdag 14 april 2009

Vikinganappet med tillhörande kvällstävling



Ja, då skulle årets höjdpunkt gå av stapeln. Jag var riktigt taggad och tänkte att idag då ska dom tas. Jag hade bestämt mig för att gå till slutet på sundet mot campingen för att börja där. Det blev bara jag och Stefan Barenfelt som blev ensamma på ett jätteområde. Efter 6-7 hål förstod vi varför. Det fanns inte en fisk där så då började springandet och letandet.


Det jag vet sedan tidigare är att man inte kan få någon fisk om man inte har grejerna i vattnet, men denna kunskap var precis som bortblåst denna dag.


Jag fick ett hål där jag drog ett kilo sedan gick jag förbi en kille som säkert dragit 5-6 kilo i samma hål.


Han skulle säkert ha suttit kvar där än om inte slutskottet gått.


Skämt åsido, det var tydligen bara att leta för att hoppas att man skulle hitta på det där gohålet som kan ge mellan 5-10 kg. Det är så det brukar vara på Vikinganappet men denna gång hittade inte jag något sådant hål varken på dagen eller kvällen.


Jag vägde in ynka 3200 gram vilket var väldigt långt från segrarvikten som låg på ca 18 kg.


Dock så fiskade Catherine bra så att någon i familjen fick vara representerad vid prisbordet. Hon blev femma i damklassen där Maria Bergman segrade till allas vår glädje. Grattis Maria.


Segraren av herrklassen heter Benny Jansson och kommer från Umeå. Grattis även till dig.




På kvällstävlingen gick det ungefär lika dåligt som på Vikinganappet för mig. Jag fick ihop 5 kg på något underligt vis. Där hamnade segrarvikten på 16 kg så man var återigen riktigt distanserad. Jag skulle , med facit i hand, gjort som Ellenor, Kenneth, Leif och Catherine, hoppat över kvällstävlingen och laddat inför annandagen istället.




Vi glömmer Påskdagen 2009.




/Peter

Inga kommentarer: