söndag 30 januari 2011

Marmentävlingen...


Blåsigt väder, halvdåligt fiske och fel beslut.
Så kan man väl sammanfatta tävlingen på Marmen.
Jag var väldigt tveksam om vart jag skulle gå vid start men jag valde att gå till badviken då jag trodde att det var för tidigt att hitta fisken nere i Målsta.
Men jag hade fel. Den tyngsta påsen för dagen kom nämligen där nere ifrån och det var Roger Hofling som fiskade ihop drygt 8 kg. Han segrade således i veteranklassen.
Så här ser en resultatsammanfattning ut:
2:a i veteranklassen blev Rolf Johansson, Bergsjö som hade dryga 7 kg.
1:a äldre herrveteran blev Pertti Koukalainen med 5700 gram.
1:a damklassen, Barbro Johansson, Bergsjö med ca 1600 gram.
1:a Herrklassen Dick Berg, 7500 ca
2:a Anders Isaksson, 7200 ca
3:a Janne Johansson 5600
4:a Peter Forsberg 5400

Jag reserverar mig för ev missar i resultatlistan.
/Peter

Inga kommentarer: