söndag 30 januari 2011

Långsjön sammanfattning


Blåsig morgon men vinden avtog under dagen så det blev hyggligt väder.
Fisket däremot var under all kritik. Sällan har väl Långsjön varit så svårfiskad som idag. Det måste ha berott på helgens blåst då trycket blir stort under isen.
Jag fick iallafall en hel del motion då jag började i ena ändan på sjön, gick över hela sjön till nästa ända och sen tillbaka till starten. Det var dock mödan värt då jag hittade fisken i starten. Dock inga mängder men så pass att det räckte till vinst.
Resultatlista:
1:a Peter Forsberg 3640 gram
2:a Jens Hamrin 2140 gram
3:a Jan-Erik Lundgren 1548 gram
4:a Esa Kölegård 1186 gram
5:a Pertti Koukalainen 1130 gram
6:a Mikael Wiström 847 gram
7:a Egon Rongdén 718 gram
8:a Håkan Hamrin 658 gram
9:a Håkan Jonsson 449 gram
10:a Robin Jonsson 261 gram

1:a juniorklassen:
Emil Carlsson 837 gram

Som jag hade skrivit innan i min blogg så kan sjön vara väldigt vansklig och idag visade den sig från sin sämsta sida, tyvärr.
/Peter

Inga kommentarer: