måndag 3 januari 2011

Mycket vatten...


är det på sjöarna nu. Vi var på Björköfjärden igår och det var säkert 20 cm vatten under 40 cm snö på isen. Det kan jag tänka mig är likt de flesta sjöars förhållanden för tillfället, vilket inte gör det alltför attraktivt att idka pimpelfiske.

Så gårdagens tänkta fiske blev istället grillning och mysfaktor 10.

Det var jag, sonen, svåger och systerson som via en flera mil lång skotertur hamnade i uppståvattnet på Björköfjärden. Jag insåg ganska snart att om man stannade skotern på isen så hade man blivit fast där. Så det var bara att ta sig iland och försöka hitta ett lämpligt grillställe och det gjorde vi.

Nu väntar en vecka med kroktillverkning och laddning inför Sundsjöfiskarnas klubbtävling på Sösjön den 9:e januari. Jag ska väl även försöka att hitta nån tävling på Trettondagen. Jag återkommer om detta.

/Peter

Inga kommentarer: