söndag 23 januari 2011

Nu är man inne i ett stim.....


..kan man säga i dubbel bemärkelse.
Tävlingen idag på Revsundssjön bjöd på ett jäkla dåligt före men ett hyfsat fiske.
Dagen började med att jag mötte upp den svenske mästaren i pimpelfiske, Esa Kölegård, i Torpshammar. Sedan hämtade vi min tremänning, Emil Beldt-Karlsson, en 16-årig fiskeintresserad kille som kommer att bli en duktig fiskare med tiden.
När vi kom ut på isen så ville man nästan gå iland igen då det var 50 cm snö och 20-30 cm vatten under det.
Men så hittade vi ett skoterspår som det gick hyfsat att gå i så jag och Esa gick så långt vi bara kunde. Jag gick exakt 37 min och när jag sen borrade första hålet så nappade det direkt. 4 hål senare så hade jag nog 4 kg.
Jag och Esa fiskade sida vid sida hela tävlingen och både han och jag trodde nog att han hade mer fisk än mig.
När vi kom iland så var det ändå jag som hade största påsen, vilket inte Esa tyckte var så roligt. Nä, skämt åsido, han blir aldrig sur utan han blir genuint glad för andras framgångar även om han självklart hade velat vinna själv.
Som sagt, jag vann på 8900 gram drygt, Esa 2:a på 5900 gram, 3:a Tom Frank på 4900 gram.
Emil vann juniorklassen på 1200 gram.
Veteranklassen toppades som vanligt av den duktige Hasse Magnusson på drygt 5 kg.
Så nu har jag på tre tävlingar 1 tredje och två första placeringar med en sammanlagd vikt på dryga 25 kg.
Jag hörde sedan när jag åkte hem att Lars-Erik Johansson från Bergsjö vann på Kyrksjön på drygt 6 kg. Grattis Larssa.
Hans son Pierre var tvåa i senior på nästan 5 kg och Micke Wiström slutade 4:a i seniorklassen på 4100 gram.
Nästa helg är det tävlingsfritt för min egen del som det ser ut nu. Men det är långt dit så vi får väl se vad som dyker upp.
Skitfiske på er/Peter

Inga kommentarer: