söndag 23 januari 2011

Tävlingen på Landsomsjön...


Blev en riktigt trevlig tillställning.
Sjön var en ny bekantskap för mig, men jag hörde att det varit höga vikter senaste gången de tävlade där.
Jag gick längst upp till höger på sjön och fick börja ganska ensam. 3 abborrar i första hålet och jag trodde att jag hittat rätt ställe. Men sen var det stopp. Borrade i en halvtimme utan fler påslag. Jag började fiska mig utåt och till slut så hittade jag en kant och där stod dom.
Jag hade 3 grishål på rad där jag säkert drog 7-8 kg. Men sedan började det att snöa och fisket avtog markant.
Summasummarum, så fick jag ihop 12705gram och det räckte till dagens tyngsta påse.
Dock var jag inte ensam med vikt över 12 kg.
Hasse Magnusson, Gävle vann veteranklassen och han hade näst högsta vikten på 12540 gram. Tvåan i herrklassen hade 12515 gram och vinnaren i äldre herrveteran hade 12510 gram.
'Så då förstår ni att det var en riktig sjö.
Idag så blir det tävling på Revsundssjön och jag redovisar resultat ikväll eller i morgon.
/Peter

Inga kommentarer: