söndag 13 februari 2011

Inget tävlande i helgen


Jag kände mig småkrasslig på lördagsmorgonen men att låta bli att far och fiska, den tanken fanns inte.
Men när jag hade gått 30 minuter ut på isen i rätt tungt före så blev jag bara sämre och sämre. Jag kämpade mig igenom ca 10 hål och fick 6 abborrar innan jag bestämde mig för att bryta och ta mig tillbaka till bilen.
Det som tagit mig en halvtimme att gå ut till, tog mig nu nästan en timme.
Tur i oturen var att det var en riktig skitsjö vi var på så jag missade inget bra fiske. Sjön heter Ismunden och jag kommer aldrig mer att sätta min fot på den.
resultatmässigt vet jag inget mer än att Esa med sina 7 abborrar låg väldigt bra till.
Emil Carlsson hade fått en abborre på kring kilot så han låg nog bra med han också.
Väl hemma så landade febertermometern på nästan 40 grader och då är jag jävligt sjuk kan jag säga.
Idag går Sundsjökulan av stapeln och jag återkommer med resultat från den senare. Men för mig är det bara att försöka kurera mig och se till att jag är frisk till SM nästa helg.
/Peter

1 kommentar:

D-mannen sa...

Ismunden.. Den har jag hört var extremt svårfiskad vintertid.. Den ser fin ut.. Iallafall där vägen går närmast sjön och kraftledningen går över.. :)