måndag 28 mars 2011

Bybergspimpeln


Äntligen så kom seger nummer 7 i vinter och det i väldigt hårt motstånd.
Sjön var för dagen sänkt minst en halvmeter vilket påverkade mitt val av fiskeplats och det var för en gångs skull rätt beslut.
Dock väldigt svårfiskat så mina 5066 gram blev dagens tyngsta påse och det är väl den lägsta vinnarvikten på Bybergspimpeln om jag kan minnas rätt.
Men som sagt var. Med tanke på vilket hårt motstånd det bjuds på Bybergspimpeln så räknar jag denna seger som den roligaste i vinter.
Tvåa blev Egon Rongdén, Y-kroken och trea tror jag att Urban Melander, Y-kroken var.
Båda två, rutinerade fiskerävar som börjar närma sig fornstora dagars fiskeform.
se upp för dom framöver!

Jag hörde också att Micke Wiström fortsätter sitt segertåg och han blev segrare på Kyrksjön i Kramfors när den genomfördes parallelt med Bybergspimpeln.
Han vägde in 7900 gram om jag fattade rätt och med ganska god marginal till tvåan Janne Johansson.
Jädrigt roligt att det går bra för Micke i vinter, tycker jag. Han är relativt ny i tävlingsfiskebranschen och visar att om man är tillräckligt intresserad och att man inte ger upp så kommer framgångarna.
/Peter

Inga kommentarer: