måndag 4 april 2011

8:e segern kom på Edebosjön




Det har gått otroligt bra i vinter då det gäller mitt tävlingsfiske.
Jag har haft en jädra tur att hitta lite fisk medans mina konkurrenter inte hittat lika mycket.
Det är bara att suga på karamellen så länge det varar för inga träd växer till himlen och snart så står man där och funderar över varför alla andra får mer fisk än en själv. Så är det och så kommer det alltid att vara. Därför är det viktigt att tillåta sig själv att njuta av de gånger de går bra. Man vet aldrig när man kan få vinna nästa gång.
Roligt också att Anne vann amatörklassen. Det borgar för hennes fortsatta intresse för pimpelfisket.
Nämnas bör att den som hade dagens största påse inte var jag, det var duktige fiskaren Hans Magnusson som tävlade i veteran klassen och han hade 9 kg mot mina 6,5 kg.
Hans fru, Gun-Britt, vann damveteranklassen och det innebar storslam för både dom och oss.
Iallafall var det en rätt så rolig sjö som säkert kan leverera mycket högre vikter om fisken skulle vara riktigt i tagen.
/Peter

Inga kommentarer: